Yamaha TDM Forum

Forum accesibil doar membrilor înregistrați
repsol
Acum este Mar Iun 18, 2019 10:56 pm

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: schimb ulei furca
MesajScris: Vin Noi 02, 2012 10:10 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum Apr 22, 2012 8:48 pm
Mesaje: 264
Localitate: Sibiu
Motocicleta: TDM850
Locatia: Sibiu
Salutare, am intampinat urmatoarea problema la schimbul de ulei furca. Unii zic ca ar trebui 5w altii 10w in diferite cataloage la fel...difera... voi ce ziceti...care e ?

_________________
Made somewhere between Heaven and Hell ... a kind of purple


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Vin Noi 02, 2012 10:22 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mar 11, 2011 1:00 am
Mesaje: 2269
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: TDM 850 4TX
Locatia: Bucuresti
Poti sa pui si 5W si 10 W si 15W, functie de cum vrei sa-ti fie suspensia de elastica. Daca o vrei moale, pui 5 W. Daca o vrei tare, pui 15W. Io, de pilda, am 15W. Am avut 10W inainte si mi se parea prea moale (la trecerea prin anumite denivelari, cand ajungea la capat de cursa, se auzea un zgomot metalic). I-am pus 15W si sunt foarte multumit de cum imi lucreaza suspensia pe fata.

_________________
Omnia mea mecum porto!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Vin Noi 02, 2012 3:31 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum Dec 12, 2010 7:40 am
Mesaje: 66
Localitate: Galati
Motocicleta: TDM900A
Locatia: Galati
Leaveyou scrie:
Am avut 10W inainte si mi se parea prea moale (la trecerea prin anumite denivelari, cand ajungea la capat de cursa, se auzea un zgomot metalic). I-am pus 15W si sunt foarte multumit de cum imi lucreaza suspensia pe fata.

Cred ca mai degraba iti trebuie arcuri mai tari.
In plus, amortizoarele au o piesa de plastic in care se opresc la capatul cursei. Nu trebuie sa ajunga metal pe metal. Esti sigur ca totul e in regula pe dinauntru?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Vin Noi 02, 2012 4:22 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mar 11, 2011 1:00 am
Mesaje: 2269
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: TDM 850 4TX
Locatia: Bucuresti
Sigur, de dorit ar fi sa ai arcuri mai tari, dar cum acest lucru este mai costisitor, e mult mai la indemana sa pui un ulei mai vascos.
Legat de sunetul metalic, nu pot spune ca ar fi ceva rau sau bine in interiorul amortizoarelor mele (cand a schimbat Patrick uleiul n-am observat nimic curios acolo), cert este ca acel zgomot a disparut din momentul inlocuirii uleiului 10W cu 15W. Cred ca-n momentul in care voi fi nemultumit de actuala setare a amortizoarelor (inclusiv modificarile ce mai pot fi facute din pretensionare si reglarea amortizoarelor), voi recurge la desfacerea furcii verificarea cuzinetilor si inlocuirea lor, precum si la schimbarea arcurilor, daca va fi nevoie.

_________________
Omnia mea mecum porto!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Dum Noi 11, 2012 8:51 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mar Dec 14, 2010 8:03 pm
Mesaje: 545
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: 4TX 1999
Locatia: Bucuresti
Marius '95 scrie:
Leaveyou scrie:
Am avut 10W inainte si mi se parea prea moale (la trecerea prin anumite denivelari, cand ajungea la capat de cursa, se auzea un zgomot metalic). I-am pus 15W si sunt foarte multumit de cum imi lucreaza suspensia pe fata.

Cred ca mai degraba iti trebuie arcuri mai tari.
In plus, amortizoarele au o piesa de plastic in care se opresc la capatul cursei. Nu trebuie sa ajunga metal pe metal. Esti sigur ca totul e in regula pe dinauntru?


La 4TX nu e de plastic piesa aia. Oricum, eu am schimbat si uleiul, si simeringurile la furca mea, am pus 15W, dar cand le-am desfacut am observat ca am probleme la cuzineti (inceput de uzura, s-a dus stratul de teflon pe cam 20% din suprafata lor) si exista in continuare un mic joc in furca si un mic zgomot la denivelari mari luate tare (nici nu am obiceiul de a incetini la gropi sau la limitatoare de viteza).

_________________
ottoMan=Patrick

http://www.facebook.com/ambulantamoto


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Dum Noi 11, 2012 11:24 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum Oct 09, 2011 2:00 am
Mesaje: 1460
Motocicleta: TDM850 3VD 92
Locatia: Bicaz [NT]
ottoMan scrie:
... dar cand le-am desfacut am observat ca am probleme la cuzineti (inceput de uzura, s-a dus stratul de teflon pe cam 20% din suprafata lor) si exista in continuare un mic joc in furca si un mic zgomot la denivelari mari luate tare...


Eu am schimbat cuzinetii si ambele seturi de simeringuri la furci si tot am joc la ele. Cred ca sunt uzate tuburile, nu?

_________________
Imagine
Bikes don't leak oil, they mark their territory.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Mar Noi 13, 2012 8:56 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mar Dec 14, 2010 8:03 pm
Mesaje: 545
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: 4TX 1999
Locatia: Bucuresti
Putin probabil, tuburile furcii nu intra la categoria consumabile.
Io ma refer la jocul fata-spate - cu roata fata suspendata tragi de ea in fata si in spate si vezi daca flexeaza furca la jumate, unde intra tuburile in cracii grosi ai furcii, ca sa ma exprim ciobaneste. Ala e joc cauzat de uzura cuzinetilor.
Daca exista joc sus jos la apasarea furcii (stand pe mobra, tinand frana fata apasata, te lasi pe furca), e din rulmentii de jug si, in cazul in care nu sunt foarte uzati, se poate rezolva prin strangerea lor.

_________________
ottoMan=Patrick

http://www.facebook.com/ambulantamoto


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Mar Noi 13, 2012 9:25 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum Oct 09, 2011 2:00 am
Mesaje: 1460
Motocicleta: TDM850 3VD 92
Locatia: Bicaz [NT]
ottoMan scrie:
... ma refer la jocul fata-spate - cu roata fata suspendata tragi de ea in fata si in spate si vezi daca flexeaza furca la jumate, unde intra tuburile in cracii grosi ai furcii, ca sa ma exprim ciobaneste. Ala e joc cauzat de uzura cuzinetilor...


La jocul asta ma refer si eu. Il am chiar daca am schimbat cuzinetii. Cu rulmentii de la jug nu am probleme.

_________________
Imagine
Bikes don't leak oil, they mark their territory.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Mar Noi 13, 2012 6:04 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mar Dec 14, 2010 8:03 pm
Mesaje: 545
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: 4TX 1999
Locatia: Bucuresti
Hmm, ciudat. In principiu acolo cuzinetii sunt cel mai moale material, nu prea ar avea ce sa se uzeze in afara de ei.
Oricum, asta inseamna niste zgomot la niste denivelari, dar suspensia lucreaza bine, mobra sta bine pe viraje si pe frana si pe combinatia dintre ele - frana in viraje sau viraje in frana. Cel putin asa e la mine, probabil si la tine e la fel, nu ?
Da-i bataie, ca nu pateste nimic.

_________________
ottoMan=Patrick

http://www.facebook.com/ambulantamoto


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: schimb ulei furca
MesajScris: Mar Noi 13, 2012 6:38 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum Oct 09, 2011 2:00 am
Mesaje: 1460
Motocicleta: TDM850 3VD 92
Locatia: Bicaz [NT]
Da, da, e ok in toate cazurile enumerate de tine.
Merçi mult de lamuriri :)

_________________
Imagine
Bikes don't leak oil, they mark their territory.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România